Раннй вк особливий перод дитинства, коли кожний день ма ункальне значення у розвитку малюка. Розвиток та становлення особистост у цей час залежить вд соцальних умов, в яких зроста дитина. В нашому дошкльному навчальному заклад виховател Галушко С.В., Калмазан О.М, Рахуба Н.Ю, спльно з родиною забезпечують умови виховання дтей раннього вку, сприяють повноцнному нтелектуальному, моральному, фзичному та естетичному розвитку особистост дитини, гуманзац гармонйним взаминам з дорослими, адже дитячий садок це будинок радост та затишку. Навколишн середовище дошкльного закладу вселя дитин довру, сприя тому, щоб вона проявляла власну нцативу, намагалася робити щось нове, воно розвива у малюка самооцнку, вдчуття успху. Виховател постйно урзномантнюють навколишн середовище , що нада реальну можливсть для вльного вибору , прояву нцативи та розвива вихову дитину. Предметно грове середовище облаштоване таким чином, щоб, стоячи посередин групи, дитина могла охопити поглядом велику кльксть можливостей, наданих й. Все це да поштовх до розвитку заохочення до набуття нових знань. Основою розвитку дитини практичн цлеспрямован д, грова дяльнсть, пд час яких малюк сприйма предмети явища навколишньо дйсност, усвдомлю зв язки мж ними. Тобто: створене середовище джерелом збагачення дитячо дяльност. Ми облаштували розвивальне довклля для дтей раннього вку за основними принципами: Принцип взамод; Принцип активност, самостйност творчост; Принцип емоцйного комфорту; Принцип естетичност в добор матералв та атрибутв; Принцип зв язку з реальним життям; Принцип урахування вкових особливостей дтей.М.Монтессор вважала, що для повноцнного розумового розвитку дитини середовище, яке оточу, ма насичуватися рзномантними засобами розвитку, при цьому дтям слд надавати свободу дй вибору, щоб кожен мг розвиватися самостйно. Бажання та нахили дтей зазвичай дуже рзн: один малюк хоче малювати, другий будувати вежу, а третй - спостергати за однолтками. Ми пропонумо малятам рзн види дяльност на вибр, водночас задовольняючи хн потреби, нтереси та здбност. Це стало можливим завдяки подлу предметного середовища на функцональн центри: сюжетних гор, будвельних гор, вбирання, рухово активност, дидактичних гор, гор з пском водою, книжок, образотворчо дяльност.1. Центр сюжетних гор.Тут дти вдтворюють реальнсть в грах: « кухня», « житлова кмната», « Лкарня». У малят розвиваються навички пзнавально дяльност, вони вчаться розумти навколишн середовище, використовувати грашки матерали в рзний спосб. Центр облаштований таким обладнанням: ляльки, м як грашки, грашковий посуд, кухонне знаряддя, грашков мебл, грашков предмети побуту, набори рзних видв грашок.2. Центр будвельних гор. Дти пзнають розмаття довклля, у них розвиваться мислення, здатнсть до зосередження уваги, формуться вмння планувати свою дяльнсть, досягати конкретного результату. Це сприя розвитку пзнавальних нтересв, творчост. В куточку будвельний матерал великого (порожнист кубики, цилндри, довг дошки, пвкола, трикутники), середнього малого розмрв, транспорт.3. Центр рухово активност.В даному центр задовольняться рухова активнсть дтей, що супроводжуться позитивними емоцями. Збагачуться свочасний повноцнний фзичний розвиток малят. Тут розташован каталки, взочки, коляски, великогабаритн машини; керма, обруч, прапорц, вертушки, м`яч, кульки лотки, рзноколрн кегл, переносна драбинка грка тощо. 4. Центр вбирання. В цй зон малюки пзнають явища навколишньо дйсност. У них розвиваються уявлення, фантаз, образне мислення. Тут розташовано: дзеркало (за зростом дитини), елементи костюмв та аксесуарв (стрчки, намисто, сумочки тощо). 5. Центр дидактичних гор.В центр дидактичних гор дти вчаться дяти з предметами: порвнювати, з днувати, розкладати предмети за певними класифкацйними ознаками. Здйснються завдання сенсорного виховання. У дтей формуються й закрплюються вмння розрзняти предмети за кольорами, розмрами формами. В куточку розташован башточки (одноколрн та рзноколрн), втулки, мотрйки, прамдки, шнурвки, застбки, пластиков баночки з рзним наповненням тощо).6. Центр гор з пском водою.В процес гор з пском водою у дтей розвиваться уявлення про навколишнй свт, дрбна моторика пальцв рук. 7.Центр образотворчо дяльност.В центр дти можуть користуватися рзнокольоровими олвцями, фарбами. Розвиваться чутливсть, нцативнсть та творчсть, нтелектуальн здбност.8. Центр дитячо книги. Працюючи з книжкам (картонними та з тканини, листвкам, картинкам), дти розвивають пам ять, емоцйне сприйняття.Обладнання цих центрв розраховане , насамперед, на практичну дяльнсть малюка, пов язану з побутом, щоб поступово готувати дитину до життя, а також сприяти фзичному та психчному розвитков. Пд час грово дяльност малюк сприйма навколишню дйснсть усвдомлю зв язки, як снують мж предметами ц дйсност. В груповй кмнат рзномантн грашки матерали, як пдходять для дтей раннього вку розмщен вони так, щоб малюки мали можливсть будь яку з них вибрати взяти до рук. Розвивальне середовище, яке ми органзували для дтей раннього вку, спрямоване на забезпечення х дяльност та розвиток х особистост.Дти мають змогу манпулювати грашками (торкаються, слухають, нюхають), що сприя розвитку х вдчуттв. Коли багато грашок вихователь пропону дитин вибирати, вона робить сво перш кроки до самостйност. Цкав барвист предмети, що оточують дтей, запрошують х все дослджувати, вивчати, гратися. Розвивальне середовище для дтей раннього вку це динамчний змнний простр, який забезпечу пзнавальн потреби кожного вихованця. Вдало органзоване, воно да можливсть: Здйснювати виховання й навчання, орнтуючись на кожну конкретну особистсть; Об днувати дтей у групи за здбностями та можливостями; Заохочувати дтей до рзних видв дяльност з використанням рзномантних матералв, що сприя швидшому пзнанню малятами навколишнього свту.
Автор: опублковано: , переглядв: 5996
Створення предметно грового середовища для дтей раннього вку
Завантаження. Зачекайте, будь-ласка...
Створення предметно грового середовища для дтей раннього вку » Дошкльний навчальний заклад 14, "Дзвночок", м.Вознесенськ
Комментариев нет:
Отправить комментарий